Zwangerschapsyoga

De zwangerschap is een bijzondere periode in je leven. Het is een tijd waarin je lichaam en je emoties veranderen. Je ondergaat een transformatie van vrouw naar moeder. Tijdens mijn werk als verloskundige heb ik veel zwangere vrouwen begeleid. Ik vind het nu dan ook erg leuk om zwangerschapsyoga te geven.
Tijdens de lessen komen krachtige, versterkende houdingen aan bod maar zeker ook zachte, ontspannende yogahoudingen. De nadruk ligt niet alleen op de bevalling, de houdingen en oefeningen helpen je ook om de zwangerschap zo ontspannen mogelijk te beleven. Je leert hoe je, door middel van de adem, ontspannen kunt raken. En tijdens de bevalling vind je vanuit die ontspanning de kracht in jezelf die op dat moment nodig is.
Voor wie dat wil wordt er ook een partnerles ingepland. Een groot gedeelte van de bevalling zullen jullie met z’n tweeën zijn en dan is het fijn dat je als partner weet wat je kunt doen om je zwangere vrouw zoveel mogelijk te ondersteunen. Deze les bevat veel praktische tips en oefeningen. Ook als je tijdens je zwangerschap geen yoga volgt bij Klavertje Vier Yoga, is het mogelijk om een “losse” partnerles te volgen.
Starten met zwangerschapsyoga kan al vanaf 14 weken, in ieder geval het liefst voor de 20 weken. Als je vroeg in de zwangerschap begint heb je ruim de tijd om te wennen aan het werken met de adem, je kunt het je goed eigen maken. Het is geen probleem als je nog nooit yoga hebt gedaan, je kunt zeker meedoen met de zwangerschapsyoga. Wil je weten wat zwangerschapsyoga voor jou kan betekenen, neem dan contact met me op.

Zwangerschapsyoga

De zwangerschap is een bijzondere periode in je leven. Het is een tijd waarin je lichaam en je emoties veranderen. Je ondergaat een transformatie van vrouw naar moeder. Tijdens mijn werk als verloskundige heb ik veel zwangere vrouwen begeleid. Ik vind het nu dan ook erg leuk om zwangerschapsyoga te geven.
Tijdens de lessen komen krachtige, versterkende houdingen aan bod maar zeker ook zachte, ontspannende yogahoudingen. De nadruk ligt niet alleen op de bevalling, de houdingen en oefeningen helpen je ook omde zwangerschap zo ontspannen mogelijk te beleven. Je leert hoe je, door middel van de adem, ontspannen kunt raken. En tijdens de bevalling vind je vanuit die ontspanning de kracht in jezelf die op dat moment nodig is.
Voor wie dat wil wordt er ook een partnerles ingepland. Een groot gedeelte van de bevalling zullen jullie met z’n tweeën zijn en dan is het fijn dat je als partner weet wat je kunt doen om je zwangere vrouw zoveel mogelijk te ondersteunen. Deze les bevat veel praktische tips en oefeningen. Ook als je tijdens je zwangerschap geen yoga volgt bij Klavertje Vier Yoga, is het mogelijk om een “losse” partnerles te volgen.
Starten met zwangerschapsyoga kan al vanaf 14 weken, in ieder geval het liefst voor de 20 weken. Als je vroeg in de zwangerschap begint heb je ruim de tijd om te wennen aan het werken met de adem, je kunt het je goed eigen maken. Het is geen probleem als je nog nooit yoga hebt gedaan, je kunt zeker meedoen met de zwangerschapsyoga. Wil je weten wat zwangerschapsyoga voor jou kan betekenen, neem dan contact met me op.
KlavertjeVierYoga
KlavertjeVierYoga