Elke maand starten we met een nieuw hoofdthema (ontspanning, concentratie, kracht) wat tot uiting komt in de keuze van de houdingen, de ademoefeningen en de accenten die gelegd worden. Als een thema voor de tweede keer aan bod komt zal dit meer verdieping gaan geven. Er wordt regelmatig een partnerles aangeboden. Deze lessen bevatten veel praktische informatie zoals massages en ademoefeningen. We geven tips en oefeningen hoe de partner de zwangere vrouw kan ondersteunen tijdens de zwangerschap en bij de bevalling. Wil je weten wat zwangerschapsyoga voor jou kan betekenen, neem dan contact met me op.
Ook als je nog nooit yoga hebt gedaan kun je meedoen met de zwangerschapsyoga. Als je al bekend bent met yoga zul je dingen herkennen, maar zeker ook nieuwe ervaringen opdoen. Starten met zwangerschapsyoga kan al vanaf 14 weken, in ieder geval het liefst voor de 20 weken zwangerschap. Als je vroeg in de zwangerschap begint heb je ruim de tijd om te wennen aan het werken met de adem, je kunt het je goed eigen maken.
de mogelijkheden van zwangere vrouwen. Ik heb veel zwangere vrouwen begeleid tijdens mijn werk als verloskundige. Daarom was het voor mij een erg leuke en ook logische stap om zwangerschapsyoga te gaan geven. Tijdens deze lessen doen we yogahoudingen die de spieren soepel en sterk maken. Daarnaast is er veel aandacht voor de zwangerschap, de beleving van de zwangerschap. Gedurende 9 maanden gebeurt er lichamelijk veel met je, maar ook psychisch en emotioneel. Zwangerschapsyoga kan je helpen om deze veranderingen rustig toe te laten. Het belangrijkste gereedschap hiervoor is de adem. Door middel van de adem leer je bewust ontspannen. Vanuit de ontspanning kun je gaan concentreren, je aandacht focussen, je aandacht daar brengen waar het op dat moment nodig is. Vanuit de ontspanning kom je ook bij je innerlijke kracht die je tijdens de zwangerschap nodig hebt, maar zeker ook bij de bevalling.

Zwangerschapsyoga

is Hatha Yoga aangepast aan

Zwangerschapsyoga

is Hatha Yoga aangepast aan

Elke maand starten we met een nieuw hoofdthema (ontspanning, concentratie, kracht) wat tot uiting komt in de keuze van de houdingen, de ademoefeningen en de accenten die gelegd worden. Als een thema voor de tweede keer aan bod komt zal dit meer verdieping gaan geven. Er wordt regelmatig een partnerles aangeboden. Deze lessen bevatten veel praktische informatie zoals massages en ademoefeningen. We geven tips en oefeningen hoe de partner de zwangere vrouw kan ondersteunen tijdens de zwangerschap en bij de bevalling. Wil je weten wat zwangerschapsyoga voor jou kan betekenen, neem dan contact met me op.
Ook als je nog nooit yoga hebt gedaan kun je meedoen met de zwangerschapsyoga. Als je al bekend bent met yoga zul je dingen herkennen, maar zeker ook nieuwe ervaringen opdoen. Starten met zwangerschapsyoga kan al vanaf 14 weken, in ieder geval het liefst voor de 20 weken zwangerschap. Als je vroeg in de zwangerschap begint heb je ruim de tijd om te wennen aan het werken met de adem, je kunt het je goed eigen maken.
de mogelijkheden van zwangere vrouwen. Ik heb veel zwangere vrouwen begeleid tijdens mijn werk als verloskundige. Daarom was het voor mij een erg leuke en ook logische stap om zwangerschapsyoga te gaan geven. Tijdens deze lessen doen we yogahoudingen die de spieren soepel en sterk maken. Daarnaast is er veel aandacht voor de zwangerschap, de beleving van de zwangerschap. Gedurende 9 maanden gebeurt er lichamelijk veel met je, maar ook psychisch en emotioneel. Zwangerschapsyoga kan je helpen om deze veranderingen rustig toe te laten. Het belangrijkste gereedschap hiervoor is de adem. Door middel van de adem leer je bewust ontspannen. Vanuit de ontspanning kun je gaan concentreren, je aandacht focussen, je aandacht daar brengen waar het op dat moment nodig is. Vanuit de ontspanning kom je ook bij je innerlijke kracht die je tijdens de zwangerschap nodig hebt, maar zeker ook bij de bevalling.
KlavertjeVierYoga
KlavertjeVierYoga